Lite utvärdering av hur det gick! (:

Julcaféet gick bra! Det kom en massa folk och vi fick skynda oss att ta in extra bord så att alla skulle rymmas! Det är då man inser att det här kommer att bli bra! :) Först spelade storbandet några låtar, och dom är verkligen jätteduktiga på att spela! Jag har ju inte lyssnat på sån musik så mycket tidigare, och då tyckte jag alltid att det var lite långtråkigt att lyssna när det inte fanns nån med som sjöng å så, men nu har jag börjat fatta att jazz är riktigt bra musik, med eller utan sång! :) (Kanske för att jag själv börjat spela flöjt, så jag har fått mer känsla för blåsinstrument? Hmm.. Inte omöjligt!) Jaja, hur som helst, storbandet var bra! :D


Sedan spelade några klarinett! Dom spelade ett pr julsånger, och det var jättefint! Det är så härligt ljud i klarinetter! (Något av det finaste som finns är när någon spelar "You Raise Me Up" på klarinett! :O Jag blir ju tårögd nästan varenda gång jag hör den! Så fint är det!)


Efter klarinetterna var det Accents tur.. Det gick väl sådär.. Eller det gick bra för typ alla andra utom för mig! Haha! Jag är halvförkyld och ska nog inte sjunga så mycket egentligen eftersom jag inte hör själv hur jag sjunger och därför blir det fel typ hela tiden. Not good. Jag försöke alltså idag att inte sjunga alltför starkt så att min egna ofrivilligastämma skulle höras så mycket.. Men jag tror att det gick hyfsat i alla fall, för Linnea som stod närmast mig sa att hon inte hörde att jag sjöng konstigt.. ^^ Aja, ska man våga lita på det? :O Haha! Men vi fick i alla fall mycket beröm efteråt, vilket alltid är kul! :D


Städningen efteråt gick superbra! Det var en massa folk som hjälpte till att bära undan stolar, bord, bänkar m.m. och diskningen å de fixades också jättebra! Det är så kul när många ställer upp och hjälper till frivilligt! Jag tänkte att det nog skulle bli typ Accent som skulle få göra allt sen och räknade inte med att vara hemma förrän sent idag också, men en massa föräldrar och folk från storbandet och kompisar från publiken hjälpte oss. Jag blir så glad när folk är engagerade och hjälpsamma! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0