Softaste skoldagen hittills?

Idag har jag bara haft EN lektion, helt chill ju! =) Hade sovmorgon och sen slutade jag halv elva. Fast visserligen gick eftermiddagen åt till att skriva en biografi i svenska, om Shakespeare, men ändå.. ;D Fast veckorna som kommer nu är inte lika lugna, vi kommer att ha en massa prov och läxor nu. Känns lite onödigt eftersom proven ändå inte kan ha allt för stor betydelse för slutbetygen, då lärarna ska bedömma alla tre åren.. Men men, så är det..
Imorgon är det välgörenhetsdag, sånt här "Operation Dagsverke", jag ska vara hemma och baka lite och sen ska jag plugga på geografiprovet.. Det är ju en hel del att lära sig - alla världens länder och huvudstäder, + några sjöar, floden, bergskedjor och platser.. Men men, börjar man i tid kanske det funkar.. =P Och så har vi franska prov också snart, så det gller att nöta franska järnet nu så att man lär sig nåt iaf.. Ingen hemlighet att jag egentligen inte är så bra på franska, men har på något sätt lyckats få bra betyg ändå.. Vet inte om det är bra eller dåligt att ha bra betyg för nästa år kommer jag ju att sänka betyget då jag får en ny lärare som förväntar sig att jag ska vara på mvg-nivå.. Hmm.. Har inte lust att plugga franska hela sommaren, så vi får väl se hur det går till hösten då.. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0