Om känslor

Vilken är den bästa känslan du vet?
  Det finns många helt fantastiska känslor, men jag tror att de bästa är kärlek och lycka! Det är två enormt stora känslor som man inte kan leva utan. Kärlek behöver alla! Det är en fantastisk känsla att känna sig älskad, men det är nästan ännu härligare att älska någon! The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved return.
  Total lycka är så otroligt stort och jag tror inte att det går att få helt total lycka här på jorden. Men man kan vara lycklig! När man känner att livet är i princip helt perfekt och man är glad och sprider positivitet omkring sig, då tycker jag att man är lycklig!
  Kärlek och lycka kan nog ofta gå hand i hand. Om man har kärlek så har man lycka, och lycka kan inte bli fullständig utan kärlek. Det är så grymt viktigt att få uppleva dessa känslor, annars blir livet inte värt att leva. 

Vilken är den värsta känslan du vet?
  För mig är nog det värsta när man blir sviken av någon man verkligen litade på. Det är så otroligt lågt att svika andra. Jag försöker därför att inte göra andra besvikna, vilket också kan vara dumt ibland, eftersom det ofta leder till att jag förbiser mina egna behov och min egen vilja för att inte svika andra. Man får varken svika sig själv, sina vänner eller någon annan, men ibland måste någon bli besviken, annars fungerar det inte.
  En annan hemsk känsla är att inte känna sig själv. Jag haft perioder då jag inte vetat vem jag egentligen är, men nu har jag dock hittat mig själv. Det låter kanske lite dumt att man inte känner sig själv, men det är nog många som känt så. Det kommer perioder i allas liv då man måste välja vilken väg man ska gå, hur man ska leva sitt liv. Det är lätt att välja fel, men desto svårare att hitta tillbaka till den rätta vägen om man gått för långt på fel väg. Jag har funnit min väg och den ska jag följa until the end of time, och om jag gör snedsteg och hamnar i diket finns mina vänner där och hjälper mig upp igen. Tack!

Har du ofta känslor som du inte vill ha?
  Det händer ibland, såklart. Det händer alla! Något av det jobbigaste som finns är olycklig kärlek, då vill man bara kunna släppa allt det där, sluta ha känslor för han som ändå inte är intresserad eller som är upptagen. Den känslan skulle man gärna skippa!
  Jag har känt att jag hatat personer som jag egnetligen tycker väldigt mycket om, men jag har omedvetet vänt på mina känslor för att det blev lättare så. Det är lite svårt att förklara.

Är känslor svåra att förstå sig på?
  Känslor kan vara väldigt svåra att förstå sig på! Ibland blundar man för sina egna känslor för att man inte förstår dem eller itne vill förstå sig på dem. Även andras känslor är svåra att förstå! Speciellt när någon säger något men menar något helt annat, då är det svårt att fatta! Därför har jag väldigt svårt för männsikro som är falska! 
  Jag har lärt mig att man inte ska tänka att man kan lära sig att älska en person bara för att den personen tycker om en. Om man inte tycker om en person från början ska man inte låta den personen tro det, för det blir bara värre då.

När upplever du  mycket känslor?
   Lite konstig fråga, eftersom man upplever känslor hela tiden! Men jag kan få mycket känslor när jag lyssnar på musik, på låtar med texter som verkligen berör, sånt som jag kan koppla ihop med mitt eget liv. Ibland känns det som att låtar handlar om mig eller som att jag själv har skrivit dem. Det är en känsla som är ganska oberskrivlig ändå. Ibland blir man glad, ibland ledsen, det finns så otroligt många känslor som jag kan få genom musik! 
  Jag har haft stunder i mitt liv då jag inte vetat om jag vill skratta eller gråta, hoppa omkring och sjunga eller ligga på golvet och skrika. Såna stunder då jag har så mycket olika känslor på en gång så jag vet inte vad jag ska göra med dem, jag bara måste uttrycka dem på något sätt.


Kommentarer
Postat av: malincatrin

Kul och intressant att läsa dina tankar om känslor :)

2007-11-04 @ 20:16:57
URL: http://malincatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0