Accent!

Igår övade accent.. Vi började med lite julsånger, och jag tror att det kommer att låta hur bra som helst sen! Vi har stämmor på de flesta låtara, lite doa-kör på en del och vi sjunger lite i oktaver. Jag tror att det här kommer att bli nästintill perfekt!
Jag älskar julen! Det har jag alltid gjort! Från november ungefär går det inte en dag utan att jag säger: "Åååh, snart är det jul!" minst en gång. Och jag älskar luciatåg! Speciellt att vara med och sjunga själv! Bara man inte sjunger för länge, för jag har varit nära att svimma av syrebrist nån gång. Men jag tror att jag har varit med i minst ett luciatåg från när jag gick på dagis.
Igår fick jag äkta julkänsla vid förspelet till "Natten går tunga fjät". Det kanske inte är så konstigt eftersom det nästan alltid är sången som inleder ett luciatåg. Åh, vad jag längtar till julen! (Förlåt, ska inte börja med det redan nu, det är ju trots allt bara oktober än.. ;P).

Accent, ni är den bästa kören ever! Ni betyder massor för mig! <3


image32

Kommentarer
Postat av: Johanna;)

Åh nej, bara du inte börjar redan nu med att säga: "Snart är det jul!"

2007-10-05 @ 09:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0