Lördag å Söndag.. :)

Lördag


I lördags var jag med Johanna och vi cyklade broarna runt! Det var faktiskt riktigt kul, fast vi blev lite trötta.. Speciellt Jo, haha! Det tog nästan två och en halv timme.. Två timmar och en kvart var det kanske.. Men då gick vi ibland också.. ;P Men vi hann då iaf prata om en del olika grejer, sjunga en hel del konstiga låtar och skämma ut oss.. ;P Vi kan börja med sångerna, haha! Vi har som våra små improvisationsmelodier som vi bara börjar sjunga lite då och då.. Haha! Och så försökte vi sjunga lite stämmor å grejer.. Och Jag sjöng Uuuuuuuh aaaah uuuuuuuuuuuh typ halva vägen.. ;P Det är från en Bob Dylan låt.. ;P Och så försökte jag vara lite bas på den låten också.. xD Sen ungefär från rackberget sjöng jag Leende guldbruna ögon xD Dansband är bra för att hålla sig vaken när man cyklar, hahah! ;D

Och sen så lyckades jag ju skämma ut mig också.. vi cyklade där det var halvt öde, det fanns bara nåt hus typ.. Då hörde jag nåt i skogen och blev rädd för jag trodde att det var en björn eller nåt.. Sen såg jag hur det rörde sig i buskarna och jag nästan skrek "Åååh, SHIT!" Och då var det en gubbe där som höll på att hugga ner träd.. ;P Skämmigt läge, han hörde ju mig och kollade på mig när vi cyklade förbi! :O

Det har också förekommit en del mkt smarta kommentarer under våran cykeltur.. Här är en:


Jo: Där är en 90-skylt, här får man bara köra 90.

(Tystnad)

Em: Men om vi cyklar fortare är 90 får vi böter då eller är det bara bilarna som får det? Om vi cyklar typ 100?

Jo: Emma, man kan inte cykla 100!

Em: Eh, nähä.....


Tur att jag är smart! Haha! Men vi hade skojigt iaf!


      

Sedan for jag och åt på Ä-P med flickorna (<3) halv sju.. :) Det var trevligt! ;D Och när vi hade ätit klart gick vi till konsum.. Det var en del som körde förbi som tittade lite kontigt på mig.. ;P Undrar om det berodde på att jag höll i en glasflaska och vinglade omkring för fullt i mina inte så promenadvänliga skor? Min flaska innehöll dock endast loka.. ;P Så nu vet alla det! ;D

Sedan for vi till Erik å Ellen och var där resten av kvällen.. :) Det var kul! Vi såg lite film och sen var jag och Erik och fixade med lite noter och hemsidan å sånt.. :) Jag vet inte riktigt vad dom andra höll på med, men säkert nå! ;D Sen kommer vi till gårdagens hemskaste grej, JAG GLÖMDE MIN MOBIL HOS ERIK! Men det var då Erikas fel, för hon kom upp till oss å sa: "Emma, vi får skjuts hem av Gunnar, han är här nu!". Jaha, jag skyndade mig att plocka ihop lite grejer som jag haft med mig, kasta på mig ytterkläder och springa ut till bilen som väntade på mig. På väg hem ringde Ellen till Erikas mobil och sa att jag hade glömt min mobil där. Äsch då. Det har nog aldrig hänt förut faktiskt! Men det funkade då iaf! :)


        

Söndag:


Jag vaknade rätt tidigt och skulle kolla vad klockan var, men min mobil fanns ju inte där, så jag blev tvungen att kolla på en annan klocka, vilket förstörde min sömn den morgonen. ;P Klockan var typ kvart i åtta eller nåt men jag kunde inte somna om, så jag har varit vaken sen dess.. ;P

Men men, jag satt iaf och gimpade lite bilder ett tag och sen satt jag vid pianot och sjöng. Efter frukosten ringde jag till Jo och frågade om jag kunde följa med dom till kyrkan. Viktoria var också i kyrkan så hon satt med oss. :) Jag lyckades skämma ut mig lite i kyrkan också eftersom jag tyckte att övergången mellan två verser på en psalm lät lite kontig så jag la till en ton på slutet för jag tänkte att orgeln kommer ju ändå att spela så jag hörs inte. Orgeln spelade inte. :P


 

När vi hade varit i kyrkan skulle jag hem och äta lunch och sedan for jag till Erik och skulle hämta min mobil. Jag var hos han ett tag och pratade lite å så. Och så fick jag ju tillbaka min mobil! :D


Sedan kom jag hem och for direkt till Johanna och var social med henne ett tag innan jag skulle hem och äta middag. Sen for jag på månadsplanering på efs.. Jag är med i ansvarsgruppen för november.. ;) Men det var väl rätt kul faktiskt! :)


Efter planeringen stannade jag och Erik kvar och spelade lite piano och sånt. Efter ett tag kom Erika, Viktoria, Ida och Ellen också. Vi hade kul! :) Och så var jag och Erik ute och gick en sväng också. Det var härligt! ;D

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0