PIANO!

Efter skolan for jag och Erik till Efs och spelade lite piano och kollade på några låtar och så.. :) Vi ska öva med Accent imorgon, kl 19.00, så kom dit då! ;D Vi ska börja med ltie julmusik, för vi planerar att ha luciatåg m.m. Det känns lite tidigt med julsånger nu, men det är inte alltför lång tid kvar till lucia, och vvi behöver öva en del eftersom vi sjunger många låtar i flera stämmor. Det ska låta jättebra! :D ALLA MÅSTE KOMMA OCH SE VÅRAT LUCIATÅG! xD

Nyss satt jag och hade lite musik-tid, eller vad man då ska kalla det för.. ;P Jag spelade lite flöjt (har snart lärt mig att spela Gabriellas sång på altflöjt! Det känns faktsikt bra! :D Och Eriks stämma till mig på Bumbibjörnarna passar mig helt utmärkt! Jag spelar bara Bb och C, och så har jag lite pauser.. Perfekt! :D). Jag har övat lite på min pianoläxa: Älska mig. Det går bättre och bättre faktiskt.. Jag har ju pianolektion imorogn, och då får jag någon ny låt att träna på, och kanske nåt nytt sätt att lägga ackorden på.. Har inte så bra fantasi när det gäller sånt eftersom mina improvisationer inte låter speciellt bra.. ;P
Jag har även sjungit lite, men för rösten har jag idag ägnat mig mer åt stackatto (eh.. hur stavas DET egentligen? :S) och rrrrrrrrrr. Men det känns som att det går rätt bra det med.. Jag gör framsteg iaf! :D

Aja, nu ska jag byta dator och kolla om det finns nå bra musik som jag vill ha i min dator.. : )

(Jag känner mig mkt musik-beroende, men det är sån jag är! xD)


image31

Can't live without MUSIC!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0