Elevrådsutbildning

Idag har jag varit på elevrådsutbildning hela dagen. Det var faktiskt kul, och jag ser fram emot att vara med i elevrådet under det här året (kanske blir fler år också, men iaf i år..) ! Det känns faktiskt som att man kan påverka en hel del, vilket är mycket mer seriöst än tidigare.. :P Jag var ju med i elvrådet förra året, i nian.. Det kändes dock inte alltför seriöst.. jag var kanske inte den som var mest engagerad, men ändå.. :P Men här känns iaf bättre!
  Hur som helst, idag på utbildningen fick vi lära oss om hur man kan framföra grejer till klassen, hur man ska redovisa och sånt.. Det var faktiskt intressant! Jag kom fram till att jag nog är ganska störande att lyssna på vid redovisningar eftersom jag brukar stå konstigt.. Typ med benen i kors så att jag nästan ramlar (:P) och så brukar jag tvinna håret mellan fingrarna.. Får alltså försöka sluta med det.. ;P
   Men mycket av dagen gick ut på att vi i elevrådet skulle lära känna varandra, så vi körde "Heta Stolen" och sånt.. Det tycker jag är ganska kul, för det är ett bra sätt att lära sig att ta ställning till olika saker och att våga stå för vad man själv tycker. Det är viktigt! : )
   Vi fick god mat som HR3 lagade.. Det var dock lite problematiskt eftersom jag är vegetarian, så jag fick ta bort allt kött å så.. :P Men men, det funkade det med! Det var för övrigt trerätters-lunch.. : ) Efterrätten var god! 

   Nu ska jag lyssna på lite bra musik, ringa lite samtal och surra med några, och sen ska jag sjunga på min sångläxa (You're the inspiration - Peter Cetera)..

Kommentarer
Postat av: Johanna;)

Okeej! Trevligt! ;D

2007-09-13 @ 09:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0