Jag krockade inte den här gången heller!

Har varit ute å övningskört! Det var första gången jag körde med pappa idag och det var, precis som jag väntade mig, mycket svårare än att köra med mamma. Anledningen? Pappa kan köra bil. Han är faktiskt riktigt bra eftersom hans jobb typ går ut på att köra omkring och kolla olika vägar och byggställen osv. Men fördelen med det är att jag lärde mig mycket mer! Men fortfarande har jag väl lite problem med en del saker. Att backa går inge vidare. ;P Det är ju svårt att kolla i backspeglarna och köra samtidigt när man ska ha kol på allt. Men jag gissar att det är sånt man lär sig med tiden! :) Och ett tips till alla som ska börja övningsköra: Blinka inte med vindrutestorkarna, för det ger som itne så mycket och ingen ser vart du ska svänga. ;)

Jag mötte massor av folk som jag kände, men var inte så bra på att hälsa eftersom jag blev tvungen att ha händerna på ratten hela tiden för att inte köra fel. Så om du tycker att jag har iggat dig så var det inte meningen! Det är bara för att om jag skulle ha vinkat skulle jag kanske ha kört på dig istället, och det är ju inte nå bra! ;)

image252

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0