Min mamma är full?

Söndagkväll var vi hos ida och ringde och nån gång rätt sent skulle vi hem och då ringde jag till mamma. Det här är vårat samtal:

Mamma: Mmm?
Jag: Heej!
M: Mmm
J: Kan du komma å hämta oss nu? Vi är hos ida!
M: Mmm
J: Bra!
M: Mmm
Klick!

Asså för dom som inte visste det så brukar min mamma alltid säga hej och hejdå när man pratar med henne, även om det är mitt i natten.. ;P Jag blev lite osäker på om mamma kom ihåg att hon hade pratat med mig så jag tänkte att det skulle vara bra att ringa igen. Erika ringde den här gången.

Erika: Hej, är du vaken?
Mamma svarade att hon var vid järnvägen nu.
Erika: Jaha, har du sett ingrid å linnea? dom sparkar hem?
Mamma svarade att hon inte visste.
Erika: Eh, nähä? Men du borde ju se om det är dom? Det är nog inte så många som sparkar nu?
Mamma svarade att hon inte såg nåt.
Erika: Mamma, är du full eller?

Hon var inte full. Hon hade bara inga glasögon på sig så hon såg knappt nånting. Inte så bra att köra bil då. Hon fick stanna för bommarna eftersom det kom ett tåg och så satt hon där och höll på att somna. Hon tänkte: "Om jag somnar kommer jag att vakna när någon bil bakom mig tutar".
Hmm, smart tanke där, mamma! ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0